افزایش هوش جنین با بهترین روش‌ها

۱ بازديد

 

اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن و مادر شدن را دارید، هوش سوالی است که در ابتدا ممکن است به ذهن شما خطور نکند. به نظر شما تا چه حد می توان بر رشد مغز و هوش جنین در دوران بارداری تاثیر گذاشت؟ چه روش هایی برای تقویت هوش جنین وجود دارد؟ آیا می دانستید که موارد خاصی می تواند از رشد مغز جنین جلوگیری کند؟ دکتر برای تقویت و افزایش هوش جنین چه توصیه ای به شما کرد؟ اگر این هنوز برای شما جالب نیست، با ما همراه باشید. اگر فکر می کردید که هوش فرزندتان بعد از تولد رشد می کند، این مقاله را تا انتها دنبال کنید:

دکتر حوری متفکریان درمرکز مامایی ماما میلاد بهترین و کاملترین دوره افزایش هوش جنین را تهیه و عرضه می‌کند.

 

کودک باهوش یا جنین باهوش؟


کودک شما پس از تولد شروع به باهوش شدن و یادگیری نمی کند. اینکه کودک در حال رشد بسته به سن خود با چیزها، تجربیات و رفتارهای متفاوتی مواجه می شود، صحت ندارد. اما پایه و اساس هوش کودک زمانی متولد می شود که جنین باشد.
این مرحله ممکن است جالب و زیبا به نظر برسد، اما باید توجه داشته باشید که مانند سایر مراحل زندگی کودک شما، در دوران جنینی نیز برای رشد و رشد هوشی نیاز به مراقبت کافی دارد. زیرا جنین در حال شکل گیری است و شخصیت و هوش او نیز در کنار رشد جسمانی اش در حال شکل گیری است. اهمیت و تاثیر تربیت و رشد هوش جنین را بعد از تولد خواهید دید.

 

عوامل موثر در اختلال هوش جنین


اختلال در کیفیت زندگی و رشد فکری کودک تنها به دوره پس از تولد مرتبط نیست. نوزاد متولد شده در دوره جنینی نیز ممکن است تحت تأثیر عواملی باشد که باعث مشکلات و اختلالات فکری و رشدی می شود. از جمله مهم ترین آنها می توان به نقایص مادرزادی، آسیب های جسمی و روحی مادر، زایمان زودرس و ... اشاره کرد که می تواند کیفیت زندگی نوزاد را از بین ببرد.

 

هوش و تغذیه جنین


با تغذیه نامناسب، مادر با کودک خود با اختلالات مختلفی مانند تاخیر در رشد حرکتی، تاخیر در رشد زبان، اختلالات گفتاری و رفتاری و حتی کاهش ضریب هوشی مواجه می شود. برای اینکه مغز کودک به اندازه کافی رشد کند، تیروئید باید فعال باشد و از طرف دیگر تیروئید نیاز به دریافت ید دارد. دریافت آهن لازم توسط بدن مادر منجر به افزایش گلبول های قرمز خون و اکسیژن رسانی موثر به بدن نوزاد می شود. بنابراین، کودک رشد مغز خوبی خواهد داشت.

کمبود اسید فولیک: برای بسته شدن لوله عصبی جنین، نیاز به اسید فولیک کافی دارد. زیرا مغز و نخاع برای رشد خود به محیط لوله عصبی وابسته هستند. اگر این لوله به درستی بسته نشود، جنین دچار ناهنجاری های ستون فقرات و مغز می شود. به مادر توصیه می شود در دوران بارداری سبزیجات حاوی اسید فولیک بیشتری مصرف کند. البته کبد نیز حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک است.

توکسوپلاسموز: برای پیشگیری از ابتلا به توکسوپلاسموز در دوران بارداری توصیه می کنیم از خوردن گوشت و تخم مرغی که از سلامت آنها مطمئن نیستید خودداری کنید و ترجیحاً نظافت حیوانات به خصوص گربه ها را به دیگران بسپارید. آلودگی زنان باردار به توکسوپلاسموز می تواند باعث عقب ماندگی ذهنی، مشکلات شنوایی، صرع، نابینایی و افت ضریب هوشی کودک شود.

کمبود ویتامین D: مطالعات نشان می دهد کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری دچار کمبود ویتامین D بوده اند، مشکلات یادگیری، گفتار و زبان کمتری دارند و این کودکان نسبت به همسالان خود رشد فکری و جسمی کمتری دارند. کمبود ویتامین D در مادر باردار خطر ابتلای نوزاد به آسم را در آینده افزایش می دهد.

کمبود ویتامین E: خوب است بدانید کمبود و فقر این ویتامین در بدن مادر باعث ایجاد ناهنجاری هایی در جنین می شود و مغز جنین به خوبی در لوله عصبی شکل نمی گیرد. از آنجایی که بدن مادر فاقد ویتامین E است، رشد مغز جنین نیز محدود می شود.

سیفلیس: سیفلیس یک بیماری مقاربتی است و تا زمانی که درمان نشود، زوجین مجاز به بچه دار شدن نیستند. این بیماری در دوران بارداری به کودک منتقل می شود و دلیل موثری برای ابتلای کودک به بیماری های چشم، پوست، کبد و مغز خواهد بود.

اعتیاد به هروئین: یکی از عوامل مخرب رشد مغز و بهره هوشی نوزاد، اعتیاد مادر یا پدر به هروئین است. خوب است بدانید نوزادانی که مادرانشان درگیر اعتیاد هستند پس از تولد علائم ترک اعتیاد را نشان می دهند. مصرف مواد مخدر علاوه بر اینکه بر هوش نوزاد تاثیر می گذارد، باعث اختلالات رفتاری و اجتماعی نیز می شود و می تواند منجر به مرگ نوزاد شود.

اگر مشکل واژینیسموس دارید برای درمان قطعی واژینیسموس خود بدون استفاده از دستگاه روی لینک زیر کلیک کنید.

https://mamamilad.ir/product/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%b7%d8%b9%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%98%db%8c%d9%86%db%8c%d8%b3%d9%85%d9%88%d8%b3-%d9%81%d9%82%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d9%87-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d9%85%d8%b4/

 

عوامل موثر در رشد هوش جنین


عشق:


ممکن است تعجب کنید، اما جنین در رحم توانایی احساس و دریافت محبت و محبت مادر را دارد زیرا هوش پردازش اطلاعات را دارد. مادرانی که در دوران بارداری عاشق جنین در رحم هستند فرزندانی شاد، آرام و سالم خواهند داشت. احساسات و عواطف خوبی که در دوران بارداری به جنین در رحم منتقل می کنید در حافظه او باقی می ماند. در این مدت حتی جنین نیز با کلمات شما پایه زبان آموزی خود را تقویت می کند. بنابراین شما پس از تولد نوزادی باهوش دارید که سریعتر احساسات را درک می کند و خیلی زودتر از سایر نوزادان صحبت کردن را یاد می گیرد.

افزایش وزن:
سعی کنید در دوران بارداری نسبت به افزایش وزن خود و جنین بی تفاوت نباشید. افزایش وزن غیر طبیعی جنین نتیجه ای جز زایمان سخت و فرزندی با ضریب هوشی پایین نخواهد داشت. این مشکل در مورد کم وزنی نوزاد نیز صدق می کند، زیرا گفتیم نوزاد ضعیف و نارس ضریب هوشی بسیار پایینی نیز دارد.

آهن:
آهن علاوه بر اینکه برای رشد جفت و جنین ضروری است، در افزایش هوش جنین نیز موثر است. با تامین آهن لازم که عنصر مهمی در خون محسوب می شود، اکسیژن رسانی به مغز نوزاد راحت تر و بهتر انجام می شود، بنابراین کودک از رشد مغزی و بهره هوشی خوبی برخوردار خواهد شد.

ورزش:
✔ بسیاری از زنان از فعالیت و تحرک در دوران بارداری می ترسند و از ورزش اجتناب می کنند، در حالی که تحقیقات نشان می دهد مادرانی که فعالیت بدنی کافی دارند، نوزادانی با رشد مغزی و مردمک ضریب هوشی بسیار خوب به دنیا می آورند.

✔ ورزش در دوران بارداری به بهبود حرکات تنفسی جنین، اکسیژن رسانی به مغز جنین و رشد سیستم عصبی نوزاد کمک می کند.

✔ جالب است بدانید بعد از ورزش فعالیت میتوکندری در مغز شما افزایش می یابد. این اثر مثبت از جفت عبور کرده و به مغز جنین خواهد رسید.

تولد با تاخیر:
گاهی اوقات نوزادانی که دیرترم به دنیا می آیند دچار نقص های جسمی می شوند، اما از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد کودکانی که دیرترم متولد می شوند، از نظر هوش در وضعیت بهتری قرار دارند.

 

هوش جنین در طب سنتی


جالب است بدانید استفاده از تخم مرغ در دوران بارداری برای افزایش هوش جنین یک پیشنهاد قدیمی است که امروزه حتی پزشکان نیز توصیه می کنند. تخم مرغ می تواند به افزایش هوش کودک کمک کند. همچنین مصرف تخم مرغ در دوران بارداری به مادران توصیه می شود. وقتی در دوران بارداری تخم مرغ می خورید به رشد حافظه و تقویت حافظه جنین کمک می کنید. در نتیجه، کودک پس از تولد در یادگیری عملکرد خوبی خواهد داشت. استفاده از بخور نیز در این زمینه بسیار توصیه می شود. علاوه بر این، گوش دادن به صداهای دلنشین مانند موسیقی کلاسیک، موسیقی زیبا و حتی گوش دادن به صوت قرآن نیز می تواند تاثیر خوبی در هوش جنین داشته باشد.

تاثیر مصرف پروتئین و ویتامین بر هوش جنین
برای اینکه جنین شما بعد از تولد رشد مغز و هوش خوبی داشته باشد، مصرف اسید فولیک، پروتئین ها، ویتامین ها به ویژه ویتامین های B، C، D و E را در دوران بارداری به یاد داشته باشید.
ویتامین ها می توانند عامل موثری در رشد مغز و افزایش هوش جنین باشند اما باید با تجویز پزشک مصرف شوند.

غذاهای دریایی:
مادرانی که در دوران بارداری غذاهای دریایی بیشتری می خورند، از بدو تولد تا 2 سالگی نیز به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا 3 در نوزادان خود دارند. جالب است بدانید نوزادانی که دارای سطوح بالای امگا 3 هستند بهتر از سایر نوزادان چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی رشد می کنند. برای اطمینان از اینکه فرزندتان ضریب هوشی بالایی دارد، حتما در دوران بارداری ماهی بیشتری بخورید.
با مصرف ماهی در دوران بارداری، علاوه بر افزایش هوش جنین، خطر ابتلا به اوتیسم را نیز کاهش می دهید. البته مطمئن شوید که مصرف شما بدون جیوه باشد.

باردار شدن در 30 سالگی:
تحقیقات نشان می دهد که مادران باردار در 30 سالگی نوزادان باهوش تری به دنیا می آورند. این بی دلیل نیست. به طور کلی مادران 30 ساله در روابط حرفه ای و شخصی خود ثبات دارند و خیلی بهتر می توانند بارداری خود را کنترل کنند.

✔ کودکانی که از مادران 30 ساله متولد می شوند، خیلی زودتر مهارت های متفاوتی را کسب می کنند، ظرفیت یادگیری بالایی دارند و کمتر دچار اختلالات مادری و پس از زایمان می شوند.

پس لازم است مادر این عوامل موثر را بشناسد و تا حد امکان از این دلایل مضر پرهیز کند. این اولین نکته مهم رشد طبیعی مغز جنین است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.